Great 4 days trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu Great 4 days trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

Great 4 days trip

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello everyone,
Vorige week donderdag was mn pinpas nog steeds niet aangekomen op het kantoor van Projects Abroad, ik ga straks weer kijken in de hoop dat hij er eindelijk is. Donderdag avond ben ik met Rachel, Keeno, Justin, Major en Sander naar een poolcafe/club gegaan en daarna nog naar een andere club Pirates. Was een hele leuke avond en we waren laat thuis. Vrijdag was een rustige dag, niet veel gedaan. Nog wel even naar blue route mall geweest en na 2 uur zoeken EINDELIJK een warm vest gevonden, want het is nog steeds koud hier. Zaterdagochtend ging om 6 uur de wekker en om 7 uur ben ik met Sander, Patricia en Juliane vertrokken voor onze tour langs de kust. We zijn in 2 uur naar Hermanus gereden voor het whale festival. Dit is het weekend dat de mannetjes en vrouwtjes samen komen voor de kust van Hermanus. We verbleven in zooooo een mooi penthouse met uitzicht op zee,3 balkons, 2 badkamers, te mooie slaapkamers, grote woonkamer, minibar, jacuzzi en zwembad, echt wauw!!Die dag zijn we naar het festival geweest, veel walvissen gezien en verder was er muziek etc.. Verder de hele middag in de jacuzzi gezeten en s' avonds uiteten geweest. Klinkt heel verwend maar het was heerlijk om weer even een douche te hebben, in een goed bed te slapen en de Jacuzzi was natuurlijk geweldig haha. De volgende dag zijn we in 5 uur naar Mossel Bay gereden.De route was prachtig, door de bergen en langs de zee. Ook heel veel struisvogels gezien, die leven hier in weilanden langs de weg net als de koeien in Nederland haha. We sliepen die nacht in een simpele b&b maar wel gewoon schoon en goed. Die avond nog uiteten geweest in een restaurant aan het strand en wat gedronken in een Irish pub. Maandagochtend vroeg op, ontbeten aan het strand, waar voor ons neus dolfijnen en zeehonden zwommen!! Daarna zijn we een rots op gelopen, helemaal boven had je uitzicht over de zee. Je zag gewoon alleen maar zee om je heen, waar je ook keek, was zo mooi en het voelde echt alsof je op het puntje van de wereld stond!! De rest van de middag heerlijk op het strand gelegen want het was heel mooi weer. Rond een uurtje of 5 zijn we in de auto gestapt en naar Swellendam gereden. Hier verbleven in een b&b op een soort boerderij/range. We sliepen in een soort luxe blokhut met achter ons een rivier en verder alleen maar bergen om ons heen, weer super mooi! Na een heerlijk ontbijt zijn we naar safaripark Serengeti gereden. We hebben met een jeep een game drive van 2 uur gemaakt en olifanten, zebra's, buffels, giraffes, leeuwen, springbokken en neushoorns gezien. Was vergeleken met de safari in Tanzania niks, maar toch heel leuk om te zien haha. Aan het eind van de middag zijn we terug gereden naar Cape Town. S' avonds laat aangekomen en vanmorgen weer vroeg op om op de creche te werken. Vermoeiend, maar dat was het allemaal waard want het was echt een top weekend!!