Almost to Port Elizabeth! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu Almost to Port Elizabeth! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

Almost to Port Elizabeth!

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb er weer een te leuk weekje opzitten. Zaterdag avond ben ik met een groep uit geweest in Gonzo's. Er was een halloween party en het was heel gezellig. Zondag was het heerlijk weer dus ben ik met Rachel en Gaby naar het strand in Fish hoek geweest. De wind maakt het altijd heel koud op het strand dus hebben we gelunched bij een restaurantje aan het strand met heel mooi uitzicht. Die avond was de afscheidsbraai van hugues, die is maandag vertrokken. Was heel gezellig en we waren voor de laatste keer echt met de hele groep. Maandag weer naar de creche geweest, mijn laatste week op de creche alweer. Die avond was het volle maan en organiseerde Projects Abroad the full moon hike at Lionshead. Ik ben met Samir met de trein en minibus naar Lionshead gegaan en daar waren een stuk of 30/35 andere volunteers. De bedoeling was om te klimmen tot de top maar de wind was zo sterk dat het zelfs eng was en we hierdoor alleen maar tot halverwege konden. Dat was wel heel jammer maar we hebben alsnog zonsondergang en de volle maan vanaf een lager punt gezien. Het was zo mooi, je kon over heel cape town kijken! Dinsdag kwam ik weer op de creche en waren er 2 kindjes met mazelen. Die hebben meteen een aantal andere kindjes aangestoken want het is heel besmettelijk. Mijn hostmom zei dat ik woensdag en donderdag beter niet kon gaan omdat het zo besmettelijk is en ik echt niet ziek wilde worden vlak voordat papa en mama komen. Woensdag was het halloween en zijn we met de groep naar een halloween party in longsteet geweest. Het was echt geweldig, iedereen verkleed en alles! Donderdag zou eigenlijk de painting van de nieuwe creche zijn maar die is dus afgelast omdat de building nog niet klaar is. Wel super jammer want waarschijnlijk is het nu volgende week maar dan ben ik op vakantie met papa en mama. Gister ochtend is er een nieuwe volunteer aangekomen in mijn huis, Caroline uit Duitsland. We slapen nu dus ook aan de achterkant van het huis.Gister middag hebben we afscheid genomen van Samir en Frida.. Super jammer dat zij weg zijn want dat waren echt mn maatjes hier. Maarja vanmorgen was mijn laatste ochtend op de creche en ook van Theresa. We hebben cakejes uitgedeeld en toen afscheid genomen van de kindjes. Zo een raar idee dat je hun gewoon nooit meer ziet. Vanavond mn koffer inpakken en dan morgenochtend om 11 uur vlieg ik naar Port Elizabeth. Can't wait!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7303

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 13 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: