druk, druk, druk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu druk, druk, druk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

wauw, we zijn alweer bijna 2 weken verder en ik heb geen eens tijd gehad om naar een internetcafe te gaan. Vorige week was een rustig weekje, gewoon gewerkt op de creche en verder niet heel veel gedaan. Woensdag zijn we zoals gewoonlijk weer met ze alle uit geweest in longstreet, naar Concept. Donderdag ben ik niet naar de creche gegaan en heb heerlijk uitgeslapen tot 1 uur. Dit kan normaal echt nooit omdat elke ochtend om 7 uur de muziek aan gaat en mijn kamer grenst aan de woonkamer. Vrijdag was het heel slecht weer dus ben ik na werk met Justin, Samir en Byron naar de bioscoop (step up 4) in blue route mall geweest, heel gezellig en te veel gelachen. Die avond was er ergens een karaoke waar we met mijn en 2 andere hostfamilys heen zijn gegaan. Toen ik binnenkwam leek het echt op een kinderdisco waar ik vroeger altijd heen ging haha. 2 discoballen en op elke tafel servetjes met wat chips. Uiteindelijk was het een geweldige avond. We hebben met de heel groep mama mia gezongen, met mn hostmom heb ik dancing queen gezongen en met 4 andere blonde meisjes hebben we barbie girl gezongen haha. Zaterdag weer op tijd opgestaan en met Lisa, Laura en Samir richting Cape Town vertrokken. Eerst zijn we langs de biscuitmill geweest en daar heerlijk ontbeten. Daarna zijn we door gegaan naar het centrum en op een terras bij Waterfront heerlijk gelunched. Ik ben met Samir nog in een super hoog reuzenrad geweest, te leuk want je kon over heel Cape Town kijken! Zaterdag ben ik lekker vroeg gaan slapen want zondag moesten we om 9 uur bij het kantoor van Projects Abroad in Newlands zijn. We gingen met ongeveer 30 volunteers de Mzoli tour doen. Eerst zijn we naar een kerk gegaan. Er werd gedanst en gezongen in Xhosa en het was zo leuk om een keer te zien! Daarna zijn we vlakbij een Township naar Mzoli's gegaan. Dit is een feest wat elke zondag daar word gehouden. Er is een dj, je kan er eten en iedereen neemt zelf drank etc. mee. Rond 4 uur gingen we terug naar Newlands en toen ben ik met Frida meteen doorgegaan naar Longstreet haha. We zijn van 4 tot 12 in Longstreet in verschillende clubs geweest en zoveel lol gehad haha. Maandag begon de week weer en heb ik in de ochtend zoals gewoonlijk gewerkt op de creche. Hierna ben ik met Theresa (meisje waarmee ik mee werk op mijn creche) naar het Human Rights kantoor in Rondebosch gegaan. We hebben overlegd met Nicole over het dirty weekend (verven van mijn creche). In de avond ben ik met Samir naar Muizenberg gegaan, ik voor de pedicure en hij voor de massage. Om 9 uur waren we klaar en moesten we echt een halfuur in het donker op straat wachten tot we werden opgehaald. Veelste gevaarlijk want er liepen overal enge mannetjes en er was verder niemand op straat, nooit meer doen dus. Dinsdag avond zijn we met een hele groep gaan karten in Claremont. Was erg gezellig en kostte ook echt weer niks! Sinds een paar weken is het heerlijk weer hier, het word steeds warmer en nu schijnt al elke dag de zon! Woensdag was het echt te lekker weer dus na werk ben ik met Emma, Gaby en Rachel naar het strand in Muizenberg gegaan. Donderdag in de ochtend weer gewerkt en in de middag helemaal niks gedaan. Die avond zijn we met Hugues, Frida, Samir en Rachel uiteten gegaan bij Waterfront. Waterfront is heel touristisch en daar zijn ook de duurdere restaurants en winkels. We hebben heerlijk gegeten bij een luxe restaurant aan het water. Daarna nog een drankje gedaan in een pub met live muziek en toen op tijd weer naar huis want iedereen was moe. Vrijdag was een lange en drukke dag. In de ochtend gewerkt en na werk ben ik met Theresa naar een verf winkel in Steenberg gegaan. We hebben alles wat we nodig hebben voor het dirty weekend uitgezocht en besproken met iemand van de winkel. Daarna moesten we langs the office om dit weer te bespreken met Samantha van Projects Abroad. Toen ik thuis was moest ik meteen omkleden en klaarmaken voor die avond. We gingen naar een hele grote talentshow met een stuk of 30 mensen. Taryn is "hostsister" van de hostfamily bij mij in de straat, daar kom ik dagelijkst. Zij kan echt heel goed zingen en deed dus mee aan de talentshow. De talentshow zelf was echt te triest, te rare optredens enzo maar Taryn was wel heel goed! Vanmorgen ben ik met Rachel, Hugues, Juliane en Gaby weer richting Cape Town gegaan. We gaan eigenlijk elke zaterdag naar de biscuitmill om te ontbijten en dan meeten we andere volunteers. Het is weer heerlijk weer vandaag, dus lekker in de zon ontbeten en toen ben ik met Rachel naar het aquarium bij Waterfront gegaan. Was niet heel bijzonder maar wel leuk om te zien. Vanavond gaan we waarschijnlijk voor de laatste keer uit met iedereen. Maandag vertrekt Hugues, dinsdag Emma, donderdag Frida en Samir en zaterdag Gaby. Wel heel jammer want dit was echt een hele leuke groep. Verder heb ik te veel zin in volgende week zaterdag, dan vlieg ik naar Port Elzabeth en zie ik papa en mama eindelijk weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7302

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 13 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: