first days in cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu first days in cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

first days in cape town

Blijf op de hoogte en volg Judith

18 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hooii iedereen,Ik ben nu alweer 4 dagen in kaapstad en het is geweldig hier! Zaterdagavond werd ik opgehaald op het vliegveld en naar mn gastgezin gebracht. Hier werd ik heeeel enthousiast ontvangen door een stuk of 8 mensen. Ik woon in een klein maar gezellig huisje met Alison (hostmom), keeno (hostbrother van 19), kyle (hostbrother van 14) en rachel (schotse roommate van 17). Ik werd meteen opgenomen in het gezin, werd meteen dochter, zus etc. genoemd. Die nacht heerlijk geslapen en zondag met Rachel met de minibus (60 cent voor een ritje) naar het station en vanaf daar met de trein (1,60 retour eerste klas haha) naar het strand in Muizenberg. Echt zooooo een mooi strand! Daarna nog naar een marktje geweest en toen terug naar huis. Ik wilde die middag geld pinnen maar ik gooi natuuuurlijk mn pinpas in een verkeerde gleuf dus die was ik meteen kwijt, goed begin dus.. Die avond zijn we met het hele gezin naar een ander gastgezin geweest en heb ik andere vrijwilligers ontmoet, was erg gezellig. Maandagochtend werd ik om 9 uur opgehaald door Keith, iemand van Projects Abroad. Hij heeft me alles over het openbaarvervoer en andere belangrijke dingen verteld. We zijn naar het kantoor van Projects Abroad geweest en hier kreeg ik ook mn Zuid-Afrikaanse simkaart. (0792399421) Daarna zijn we gaan lunchen in een mega shoppingmall met een andere Nederlandse vrijwilliger en haar begeleider. Ik heb uiteindelijk van haar geld kunnen lenen tot dat ik mijn nieuwe pinpas heb. Vandaag was mijn eerste dag op de creche in een township hier vlakbij. S' ochtends rijdt er een busje langs alle gastgezinnen, haalt vrijwilligers van het care project op en zet ze later weer thuis af. Ik kwam aan op de creche en alle kindjes renden meteen op me af, begonnen me te knuffelen en aan mn haren te trekken, zooo schattig. Er zijn 2 groepen op de creche, 1 met kindjes van 1-2-3 jaar en de andere met kindjes van 4-5-6 jaar. Ik was vandaag met de kindjes van 4-5-6 jaar.Ik heb de hele ochtend met ze gespeelt, ze zijn zo blij om je te zien en ze noemden me meteen al teacher haha. Rond 1 uur ben ik weer thuis afgezet en met Rachel voor het eerst naar het centrum van Kaapstad gegaan,echt zoooo groot en heel mooi. Vanavond waarschijnlijk weer andere vrijwilligers ontmoeten en morgen en nieuwe dag op de creche! Mijn engels gaat er nu al op vooruit, ik praat echt de hele dag engels engels engels met iedereen en het gaat gewoon vanzelf goed. Ook begin ik nu de kleine dingen van thuis, zoals een normale warme douche al te waarderen. Hier is alleen een bad met 2 kraantjes waar je maar een kwart warm bad mee kan vullen.. Alison zei ook tegen mij, het maakt niet uit hoeveel spullen je hebt, als je maar van elkaar houdt!
Volgende x zal ik foto's plaatsen xxxx

  • 19 September 2012 - 14:10

    Ruud Bosgraaf:

    Dag Judith,

    Dat klinkt allemaal erg leuk. Heb je de kinderen ook nog die potloden en zo gegeven?
    Fijn ook dat je engels al zo vooruit gaat! En ja wat de douche betreft: dat is over 3 maanden thuis dan weer extra lekker.

    xxxx
    Papa.

  • 22 September 2012 - 19:36

    Bonnnema En Grootvader:

    Dag lieve Judith. Wat is het ontzettend leuk en interessant om jou te kunnen volgen op jouw grote avontuur. Vooral zo fijn om te lezen dat je zo goed bent opgevangen. We blijven met veel belangstelling alles volgen. Liefs Bonnema en grootvader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 13 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: