Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Judith

09 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorige week woensdag ben ik voor het eerst uit geweest in longstreet (de uitgaansstraat hier) Ik was met Rachel, Major, Hugo, Lisa, Justin, Juliane en nog een groep volunteers uit een andere wijk. Het was super leuk en niet te vergelijken met Amsterdam, shotjes waren 1 Rand = 10 eurocent hahaha. De volgende dag na 2 uur slaap weer gewerkt op de creche en in de middag naar de supermarkt geweest om cup a soup en dat soort dingen te kopen, want er is in dit huis nooit eten voor de lunch.. Zaterdag ben ik met Rachel naar Muizenberg gegaan voor een massage van een uur, echt weer heel goedkoop! In de avond weer uit geweest in longstreet met Justin, Keeno, Rachel en Gabriella. Was een hele leuke avond maar ik wilde die avond heeeeel graag in Nederland zijn omdat Teresa haar 18e verjaardag vierde.. Zondag zijn we naar een braai (bbq) van vrienden van Alison in een of ander kasteel geweest, heel gezellig! Gister was het echt heerlijk weer dus Rachel, Gabriella en ik met de trein naar Muizenberg (strand), was het daar bewolkt, hele harde wind en super koud. Ik ben toen naar Newlands gegaan, naar het kantoor van Projects Abroad want ik had een sms dat er post voor me was. Daar lag een briefje van het postkantoor, ik naar het postkantoor en EINDELIJK was mn pinpas er!!Vandaag was echt een drama dag op de creche, de kindjes waren de hele dag aan het huilen, vechten, met eten gooien, elkaar slaan en alles. Ze luisteren niet naar volunteers, alleen naar hun echte teachers. Je probeert de kindjes wel wat dingen te leren maar dat is echt bijna onmogelijk. Ze snappen bijna niks en praten half engels, half Xhosa (afrikaanse taal) waardoor ik hun weer niet begrijp. Ook is elke dag hetzelfde: eten, slapen, soms een tekening maken en verder een beetje rondrennen en op de grond zitten.. Heel zielig want deze kindjes hebben gewoon geen toekomst. Aankomende donderdag moet ik naar het kantoor van Projects Abroad omdat er een painting project komt voor de creche die nu word gebouwd. Waar ik nu werk is een soort noodlocatie en daarom zijn er ook bijna geen spullen. Verder ga ik zaterdag of zondag paragliden van lionshead en verder is aankomend weekend het afscheidsfeestje van Patricia, die gaat maandag alweer naar huis. Volgende maand komen er 2 nieuwe vrijwilligers in mijn huis, 1 van 18 en 1 van 29. Het hele huis moet daarvoor omgegooid worden, Rachel en ik slapen nu voor in het huis en we gaan dan wisselen met de kamer van Alison achter in het huis. Hier komen 2 stapelbedden en deel ik dus een kamer met 3 anderen.. Heel gezellig dat ze komen alleen eigenlijk is het huis veelste klein voor 7 personen, maarja dat zie ik dan wel weer haha. Ik ga zo nog even naar Blue Route mall (shoppingcentre) met Rachel en morgen waarschijnlijk weer uit in Longstreet! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7299

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 13 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: