A month in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu A month in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

A month in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben alweer een maand in Cape Town, de tijd vliegt! Vorige week woensdag zijn we weer met ze alle uit geweest in Plumstead, was heel leuk! Donderdag veelste brak gaan werken en na werk ben ik met Rachel, Gabriella en Frida naar Newlands gegaan, naar het kantoor van Projects Abroad. Ik had om 4 uur een afspraak op het kantoor samen met Davina en Theresa (2 waar ik mee werk op mijn creche Masikhule). Samantha (van Projects Abroad) wilde met ons praten over het Dirty weekend van de nieuwe creche. We gaan donderdag 2 en vrijdag 3 november de nieuwe Masikhule creche schilderen. Theresa, Davina en ik kregen de opdracht om zoveel mogelijk vrijwilligers van het Care project te vragen om te komen helpen met de painting van de creche en we krijgen geld van Projects Abroad en mogen dan verf en kwasten etc. kopen. De opening van de nieuwe creche is 9 november, daar kan ik helaas niet bij zijn want dan ben ik met papa & mama op vakantie langs de kust. Ik vlieg 3 november naar Port Elizabeth en daar meet ik papa & mama en dan gaan we een tour maken langs de kust. Daarna nog een week in Kaapstad met hun, super veel zin in! Waarschijnlijk ga ik nooit in de nieuwe creche werken omdat als papa en mama weer weg zijn ik ga beginnen met het building project. Dat is wel jammer omdat ik nu echt in een verrote creche werk waar gewoon niks is, geen speelgoed, helemaal niks. Sinds vorige week is het ook heerlijk weer hier, meeste dagen lekker slippers en korte mouwen! Zaterdag ben ik met Rachel, Marleen en Sarah weer naar de biscuitmill geweest. (markt met producten van over de hele wereld) Hier lekker gelunched en toen zijn we naar het District Six museum geweest. Dat is een museum over de apartheid maar het was echt alleen maar tekst binnen ad geen zin om alles te lezen haha. In de middag nog een terrasje gepakt bij Green Market en toen weer terug naar huis. Die avond was de afscheidsbraai van Patricia, die is gister naar huis vertrokken. Was een hele gezellige braai en later op de avond zijn we nog naar een huisfeestje in mijn straat geweest! Zondag was het ook weer heerlijk weer en ben ik met Sander, Major, Rachel, Emma, Gabriella en Frida naar Simonstown geweest. Dit keer naar een andere plek met pinguins dan de vorige x. Nog gelunched bij een heel leuk haventje en daarna wilden we naar het strand in Fish Hoek gaan maar het werd bewolkt dus zijn we naar huis gegaan. In de avond werd ik opgehaald door Bayran, zijn vrouw en Samir (een nieuwe vrijwilliger). We zijn naar Cape Town city gegaan en hebben hem beetje de stad laten zien, heel gezellig! Toen was het weekend alweer voorbij. Gister weer een normaal dagje op de creche gewerkt, behalve dat het heel erg koud was. Er waaide zo een harde wind en in de creche zitten geen ramen, dus was binnen net of je buiten stond haha. In de avond ben ik uiteten geweest in Longstreet met Rachel, Major, Sander, Emma, Frida, Hugo, Gabriella en Samir. We zouden eerst gaan eten bij Mama Africa, een restaurant waar je krokodil en dat soort dingen kan eten. Maarja we hadden niet gereserveerd en er was geen plek voor ons haha. Later op de avond nog naar Dublinners en stones (clubs/cafe's) geweest en toen met ze alle in een veelste kleine taxi terug naar Seawinds! Voor de rest van de week heb ik nog niet echt plannen, dus ik zie het allemaal wel! xxx

  • 16 Oktober 2012 - 15:57

    Judith Bosgraaf:

    Donderdag 1 en vrijdag 2 November ***

  • 16 Oktober 2012 - 17:58

    Karin:

    Hi Judith,
    Super leuke foto's van de kindjes. Uiteten gaan bevalt zeker wel goed :)!

    Groetjes en xxx mam

  • 16 Oktober 2012 - 20:48

    Demi:

    Heel leuk juud! Have fun! xxx

  • 26 Oktober 2012 - 20:21

    Mathijs(je):

    Hee juudje, ik ben weeer helemaal bij! haha
    Je verslagen plus de foto's zijn erg mooi.
    Ook eens lekker, een weekje niks gepland!:P
    Veel plezier met je ouders, top dat ze langs komen!

    kusje van mij x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7298

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 13 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: