Nog maar 2 weken.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Bosgraaf - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken..

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw, het is alweer bijna een maand geleden dat ik een blog plaatste. Ik heb het zo druk en de tijd vliegt. Over 2 weken ben ik alweer thuis.. De vakantie met papa en mama was echt geweldig. Het was super leuk om ze na 7 weken weer te zien en alle verhalen in het echt te kunnen vertellen. Ik heb genoten van het lekkere eten, de luxe en dat ik eindelijk een douche had! (In mijn gastgezin heb ik alleen een bad met 2 kleine kraantjes) We hebben de garden route gemaakt, dit is een tour een beetje langs de kust en door hele mooie natuur. We zijn in het ADDO elephant park geweest waar we 2 safari's hebben gemaakt. Na 2 nachten daar zijn we naar Tjitsikamma gereden, we hadden een hele mooie lodge met uitzicht op zee. Helaas werd ik die middag ziek dus heb ik er niet echt van kunnen genieten. De volgende dag gingen we naar Knysna, een heel leuk dorpje en ons guesthouse had uitzicht op een meer. Hier in de buurt heb ik ook olifant gereden! 2 nachten daarna gingen we naar oudtshoorn, hier hadden we het mooiste uitzicht ooit!! We zijn naar de grotten geweest en hebben een struisvogelfarm bezocht. Weer 2 nachten later zijn we via een hele mooie route door de bergen naar Hermanus gereden. Ik zat hier in een ander guesthouse, 100 nummers verderop, dan papa en mama omdat ik er later bij was gekomen. We hebben hier heel veel walvissen gespot, nog steeds heel dicht langs de kust ook al is het seizoen eigenlijk al over. We bleven hier 1 nacht en zondag ochtend zijn we naar Cape Town gereden.We verbleven op bloubergbeach, zo mooi! Het ligt aan de andere kant van het water en vanaf ons guesthouse kon je heel cape town & robbeneiland zien liggen. We hebben heel veel leuke dingen gedaan en het was erg leuk om papa en mama een beetje rond te leiden in cape town. We hebben robbeneiland bezocht, de peninsula tour gedaan, table mountain op geweest, het township langa bezocht, naar waterfront, greenmarket, bo kaap, simonstown, de company tuinen(ofzo) geweest en natuurlijk nog veel meer! Op donderdag hebben papa en mama mijn gastgezin en alle andere mensen waar ik mee om ga ontmoet. Het was super leuk om ze te laten zien waar ik woon en wie ik allemaal heb leren kennen. Mijn hostmom vond het ook geweldig om ze te ontmoeten. Op zaterdag hebben we nog ergens geluncht en aan het eind van de middag afscheid genomen van papa en mama. Zij zijn die avond weer terug gevlogen naar Amsterdam.In de tijd dat ik weg was is er weer een nieuwe volunteer gekomen, maria (29) uit denemarken. Mijn andere nieuwe roommate Caroline en Maria werden beste vriendinnen en het werd een soort van ruzie tussen Rachel & ik en Caroline & Maria. Maar goed Rachel is dinsdag vetrokken, Caroline gister ochtend en Maria gaat zaterdag naar huis. De maandag na dat papa en mama weer naar huis waren ben ik begonnen met het building project. Het is in een ander township dan waar ik op de creche werkte, nog slechter. Er is geen verharde weg, alleen maar een zandweg en het zijn echt erge krotjes. Rebecca (een nieuwe meisje uit het gastgezin om de hoek) en ik kregen een introductie door Deen, de projectmanager. Hij is erg aardig en heeft ons alles laten zien en uitgelegd. We zijn nu bezig met muren bouwen. We vullen eerst speciale zakken met zand, die stapelen we op en daar om heen doen we cement. Het cement is een mix van zand en een beetje echt cement. Ze maken de muren op deze manier omdat het goedkoop, milieuvriendelijk en vuur bestendig is. Ook is het bij warmte buiten binnen koel en bij kou buiten binnen warmer. Ik zit nu alweer 2 weken bij de building en het is nog steeds erg leuk! Vorig weekend was weer een erg leuk weekend. Zaterdag avond ben ik met Byron, Sander, Charles en Rachel naar Grandwest Casino geweest. Dit is echt ontzettend groot en als je aan komt rijden lijkt het wel een mega groot pretpark.Het is een grote hall met daar in een casino, hotels, restaurants, clubs, theater, kermis, bowlingbanen, kartbanen etc. Het is heel mooi en zo in gericht dat het net is of je binnen gewoon op straat loopt (straatlantaarns, bomen, blauwe lucht etc.) Zondag ben ik met Major, Sander, Rachel en Charles naar het pretpark Ratanga Junction geweest, super leuke dag! Verder woon ik vanaf morgen in het gastgezin om de hoek. Er is hier thuis de laatste week erg veel gebeurd en ze gaan morgen verhuizen naar een huis hier een kwartier vandaan. Ik snap nog steeds niet helemaal wat er aan de hand is maar er is iets met de vader (de ouders zijn gescheiden), het huis staat op zijn naam en had aan mijn hostmom niet verteld dat het huis op de markt zou komen. Toen is het huis dus verkocht en nu kan er niks meer aan veranderd worden. Ik heb na lang nadenken besloten om bij Desiree (hier om de hoek) te gaan wonen voor mijn laatste 1,5e week omdat ik vanaf morgen de enige volunteer in mijn gastgezin ben. Dat is al saai, maar als ik dan gewoon wanneer ik wil naar Desiree kan lopen, is het wel te doen. In het nieuwe huis kan dat niet, ik ken daar helemaal niemand en als ik naar Desiree wil moet ik met de minibus en in de avonden kan het eigenlijk niet. Dat zou een hele saaie 1,5e week worden, dus daarom ga ik bij Desiree wonen vanaf morgen. Daar zijn nu 4 andere vrijwilligers die ik al lang ken en waar ik goed mee kan opschieten!
Mijn roommate Rachel, waar ik vanaf het begin dat ik hier kwam mee was, is woensdag avond vetrokken. Echt heel erg jammer want ik was elke dag met haar. Dinsdagavond hadden we hier in de tuin een afscheidsfeest voor haar. Er waren super veel mensen en het was een geweldig feest!Woensdagavond ben ik met mn hostmom en 2 hostbrothers mee geweest naar de airport om afscheid te nemen van Rachel, het was heel verdrietig, vooral voor mn hostfamily. Vandaag ga ik met Sander, Charles en Rebecca nog een keer naar Cape Point. Toen ik met papa en mama ging met de peninsula tour, kreeg de auto van de tour pech en hadden we geen tijd om daar rustig rond te kijken. Vandaag ga ik dus wel de wandeling naar Kaap de goede hoop maken, waar we toen geen tijd voor hadden. Ik heb geen tijd om foto's te plaatsen maar dat doe ik nog wel een keer.

• 30 November 2012 - 11:37

Karin:

Hi Judith, wat gaaf dat je alsnog naar Kaap de Goede Hoop kunt. Geniet ervan, want is een prachtige tocht. Leuk reisverslag weer. Liefs mam

• 30 November 2012 - 13:24

Mathijs:

Lang gewacht op het vervolg van juudjes reisverslag, maar dat is het dan ook wel waard!
    Het klinkt nog steeds allemaal erg bijzonder en leuk! Succes met het maken van huizen, je
    blijft me nog steeds verbazen haha! Dit bedoel ik positief.

Dikke kus en knuffel ,

Mathijsje